COMUNICAT DE LA FEDERACIÓ CATALANA DE NATACIÓ – Reunió de la família de la natació catalana amb SGEAF

8 maig 2020 | Federació

La Federació Catalana de Natació, amb una representació de clubs i Delegacions Territorials s’han reunit amb el Secretari General de l’Esport i els Representants Territorials.

La situació actual planteja un escenari complicat, excepcional i sense precedents, tant pel què fa a l’Estat d’Alarma com el desconfinament i la tornada a l’activitat. Es per aquest motiu, que la reunió amb la SGEAF ha servit per plantejar mesures i dibuixar els escenaris futurs.

En el pla econòmic, des de la SGEAF es va apuntar en primer lloc la sortida imminent dels crèdits del ICF amb el 100% aval de la SGEAF, per uns imports des de 20.000,00.-€ fins a 300.000,00.-€. Pel què fa a les subvencions, per una banda ja s’està a punt de resoldre el programa B per a clubs i també està prevista una nova convocatòria d’Impacte per un import màxim fins a 25.000,00.-€ per sol·licitud. Aquesta subvenció esta pensada per fer front a les despeses per les mesures higièniques i de protecció derivats del COVID-19 (tant interessos com capital via subvenció justificable els propers anys)

Sobre la reobertura de les instal·lacions amb piscines, la Federació Catalana de Natació i l’Associació Empresarial de Clubs de Natació de Catalunya treballaran conjuntament per a proposar un protocol de reobertura i de tornada a l’activitat que serà validat i certificat per la Generalitat de Catalunya.

Un altre dels temes que els clubs de natació tenen damunt la taula és l’organització de Casals d’Estiu. En aquest sentit, els clubs necessitaran d’una garantia jurídica que pugui aclarir i delimitar les responsabilitats dels organitzadors. Per aquest estiu, també es permetrà que aquells estudiants de Salvament i Socorrisme que els manquin les pràctiques per a ser socorristes, puguin treballar en les instal·lacions aquàtiques sota la supervisió d’un socorrista titulat.

La SGEAF també vol donar la màxima seguretat jurídica a les Juntes Directives dels clubs i per això ha modificat el Decret que empara les decisions en aquesta època de confinament i Estat d’Alarma, per tal que les Juntes Directives puguin prendre decisions sense haver de patir perquè cap soci pugui emprendre accions legals contra aquesta. Al mateix temps, s’està treballant per poder realitzar les Assemblees telemàticament.

Des d’aquesta Federació es vol agrair la molt bona feina que estan duent a terme els nostres clubs i l’AECNC, també per l’acompanyament que estem rebent des del Govern de la Generalitat, i en particular de la Secretaria General de l’Esport, encapçalada pel Sr. Gerard Figueres, així com també la Diputada Sra. Anna Tarrés.

4t comunicat – AJORNAMENT QUOTES

5è comunicat – LÍNIA FINANÇAMENT SGEAF